midsommardagen



Perfekt väder!


När vi skulle ta bussen hem fick vi inte plats i motorbåten Hajen, så John rodde över.


Vi köpte glass och gick hem för att vila en stund.

Vi lagade vegetarisk lasagne, med sparris och chevré, som vi åt ute i solen på en filt.


Sommar. Sedan kröp vi ner i sängen, tittade på Almost Famous och åt oss mätta på vattenmelon.


På kvällen tog vi en promenad. Vi plockade blommor och tog kort vid en fin vägg. När vi kom hem var jag så trött att jag somnade bums. Finfin dag.

midsommar

I fredags bar det av till Storön för att fira midsommar med glada UNF:are.



När vi kom fram var det dags för såpabandy! Sjukling som jag var satt jag i det solvarma gräset istället för att spela.



Efter bandyn sprang folk och badade. Jag tänkte det var bäst att avstå, min hals var tillräckligt ledsen redan, så jag och några till spelade kubb medan vi väntade på de andra. Mitt lag vann.


Tårta. Gott.


Sedan var det dags att sätta igång musiken på dansbryggan. Helt perfekt midsommarväder.


Ett par nyfikna ankor simmade förbi för att säga hej.


John och jag smet iväg en stund för att gå runt ön. Mysigt.


Hjärta.


Sedan: dans!



Hela havet stormar!


Stolsdans!


Skodans!


Båtdans!


När vi dansat oss trötta, lindade vi in oss i våra sovsäckar och kollade på Toy Story 1. Fint. När filmen var slut, var månen helt galet fin.


Medan de flesta av oss bastade och badade, gick vi som var sugna på mer dans ner till bryggan och dansade fötterna av oss, och lyssnade på bra musik. När klockan slog två var det dags att krypa ner i sovsäckarna. Finaste midsommarafton på länge.

såpa och syrener

Jag är sjuk. Min hals har för tillfället blivit boplats åt 77 ilskna katter, i vilket fall känns det så. För att pigga upp mig själv tittar jag på fina bilder som togs för ungefär en vecka sedan.


Jag blev hämtad av Jenny. Hon blåste såpbubblor. Fint.



Korna utanför hennes hus (som vi förövrigt döpt till Monika, allihop heter så) var nyfikna på bubblorna.



Vi tog med oss såpbubblorna och hundarna på promenad i skogen.



När vi kom hem igen bakade vi hallon och rabarberpaj. Galet gott, och galet fin kväll.

Hej internet, hej världen.

Här ska jag spara utflykter, nästippspussar, lurviga katter, sol, nytt gräs under fötterna, äventyr, snöstormar och kärlek. Fina minnen som fyller hela magen med galopperande vildhästar, helt enkelt. Som en stor skattkista.

Puss

RSS 2.0