Johanna

På fotografik-kursen har vi fått i uppgift att fota en rulle med motsatstema. Jag valde dag och natt, så ikväll tog jag porträtt på min syster upplyst av stearinljus. Imorgon ska jag ta bilder av henne i samma rum, fast i dagsljus. Jag är lite nervös över hur resultatet blir (det vet jag ju inte förrän jag framkallat dem). Jag passade på att ta lite bilder med min digitala systemkamera också. Lite såhär såg det ut.





Jag blev faktiskt ganska nöjd. Jag använde en slutartid på 2sek, så Johanna fick sitta blickstilla. Det blir så himla mjukt och fint ljus av stearinljus.

fågelholkar och sånt

Snart så flyttar jag in tillsammans med min pälsmössa (på riktigt). Jag längtar så mycket att jag snart går av på mitten. Då är det fint att titta på andras hem, och längta lite mer.

Lite såhär vill jag bo.


Ett hotell för alla frusna fåglar.


Små lekplatser i hörnen för Sture Somrig Ostsåsson(vår framtida kisse).


Fint.



Hur fint vore det inte att bo såhär?



Mysigt.


Ett litet rådjur att ha i knät.



Himla fint. Tycker jag.
Den 1 November smäller det, då är lägenheter vår.
Alla fina bilder kommer från weheartit.com



Detta är dock det enda som jag behöver för att trivas. Finaste. (Plus en kisse med mjuka tassar och en varm nos.)

världens bästa tisdag

I tisdags bestämde jag och min finaste att det var mysdag.



En nyvaken kärlek och en frukost. Efter frukosten gick vi till simhallen och badade i några timmar. Superskönt. När vi kom hem vilade vi lite (eller, jag vilade och John spelade trummor).


Hej, här väntar jag på bussen ner till stan.


Vi åt middag på Akropolis. Jag åt moussaka, supergott! (Det ser dock inte så aptitligt ut på bild, så ni får en på Johns mat istället.)


Puss! Efter middagen gick vi och såg I rymden finns inga känslor på bio. Superfin tisdag.

frost och några katter

Det var så himla fint ute när jag vaknade idag att jag var tvungen att ta med min kamera Hubert på promenad.



Om man kikade riktigt nära kunde man se hur frosten gjorde så att allt var täckt av småsmå regnbågar.


Jag träffade på en Dolly som också var på promenad.


Senare dök Hugo också upp, han ville också vara med och leka.



Så himla fint.

en svartvit lördag

Igår träffade jag min allra finaste Helan som är hemma från Stockholm över helgen.


Vi tog Hannah och Skrållan på promenad. Det är Jenny som är fotograf till denna bild.


Det är ungefär såhär det är att gå på promenad med hennes hundar; en superduperglad Hannah, och Skrållan som en vit prick i fjärran.


Monikorna (haha) var mycket intresserade av vad Hannah hade för sig.


Efter promenaden åt vi oss mätta på hemrullade köttbullar, och senare på kvällen tittade vi på Prinsessan och Grodan. Finfin dag.

Prasselpicknick

Igår var jag och min trogna kompanjon Bäccs på prasselpicknick. För er som inte vet är det en picknick bland en massa prasslande löv. Supermysigt.


Vi köpte med oss en massa gott, clementiner, pepparkakor och lördagsgodis (fastän det bara var fredag).


Pepparkakshjärta!




Söta Bäccs och några hjärtan.


Vi fick jättepandan!




Stora gula lönnlöv är obligatoriska på prasselpicknick.



Hösten är mysig. Supermysig.

Stockholmshelg

Jag och min favoritfisk Bäccs åkte på spontanäventyr till Stockholm och hälsade på min Hela, Jenny. Lite såhär var det.























Vi åt muffins, stosade på stan, handlade te som killade i näsan, såg Jonas Hassen Khemiri, utforskade Gamla Stan, gick till Fotografiska, mös hemma i soffan om kvällarna med knasiga filmer, firade kanelbullensdag på ett mysigt litet café, såg I rymden finns inga känslor på bio och åt galet god carbonara. Superfin helg!

RSS 2.0