Los Angeles, del fem - Universal Studios


På nyårsafton åkte vi till Universal Studios. Här är John och jag framför globen utanför själva nöjesparken.


Vi hittade läskiga klubbor med galet mycket glasyr på. Det fanns väldigt mycket knasiga bakverk i USA.


Ett kvaddat rymdskepp.


Och en uppochnervänd glassko.


Den största julgranen jag sett. Helt galet stor.


Hajen! Damdam, damdam..


Det var helt stört mycket folk där.


Vi träffade på Marge och Homer Simpson.


Här är jag i kön till rundturen. Eftersom det var så knäppt mycket folk fick vi vänta i nästan två timmar.


Äntligen kom vi på tåget som skulle ta oss runt på inspelningsområdet.


Vi blev attackerade av King Kong i en helt galet 3D "bio", där vagnen skakade och dinosaurier dreglade på oss.


Bilar exploderade.


Och vi hamnade mitt i en jordbävning på tunnelbanan.


Efteråt gick vi och åt på Bubba Gumps, en restaurang som var helt efter Forrest Gumps tema. Helt fantastiskt!


Det fanns citat från fimen överallt.


Och menyn med efterrätter och drinkar fanns på ett pingisrack, så himla fiffigt.


Här är jag, John och Karen. Mamman i Simons värdfamilj.


Min mat. Det godaste jag någonsin ätit. Dör lite bara jag tänker på det.



Vi gick förbi Hard Rock Café, men där var det en privat fest så vi kunde inte gå in och kika.


Vi hittade en helt knäpp godisaffär med legobitar av druvsocker. Man kunde bygga med dem som med vanliga legobitar.


Efteråt åkte vi hem till Simons värdfamilj, klappade deras fina hundar och åt god mat. Finfin dag!

Kommentarer
Postat av: kajsa

vilken fantastiskt dag det ser ut att ha varit! :)

2011-02-01 @ 18:45:12
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Linnéa

vilka fina bilder du tar!

2011-02-04 @ 11:24:35
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0