tisdagstankar






Jag befinner mig på landet för några dagar, andas vårluft och går långa promenader på leriga grusvägar. Det gör inte så mycket att kängorna täcks av lera, det betyder att tjälen har släppt och våren är här. Det känns mycket lättare i hjärtat när fåglarna börjar sjunga sina vårsånger redan innan solen gått upp. Snart täcks marken av nytt gräs och knopparna brister. Något annat som får hjärtat att kännas lite bättre; när jag visslade på hästarna idag, gnäggade älsklingshästen och gallopperade fram till mig. Hur fint? Jag smälte lite inombords och kramade honom extra hårt.

Dock saknar jag den tedrickande, vita katten, Sture något fruktansvärt. Efter bara två dagar. Så går det när man skaffar en för fin katt. Dessutom försöker jag fotografera skolarbete, men min självkritiska sida med prestationsångest och annat kul tar över och ingenting är bra nog. Det är skönt på ett sätt, för det hjälper mig att prestera bättre och fortsätta utvecklas, men samtidigt måste det vara klart imorgon och då blir det lite jobbigare. Jag ska sova på saken, det blir alltid bättre då.

Kommentarer
Postat av: lisa

det låter härligt och tulpaner är så tjusiga!

2011-03-15 @ 23:52:24
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Hanna

så fina bilder! och det är så vackert med tulpaner!

2011-03-16 @ 21:12:53
URL: http://noabsolutetruth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0