katt och dator

Innan Sture flyttade in hos oss hade jag aldrig använt min webcam, men nu går den varm. Datorn är ju så himla intressant tycket Sture, dessutom är han ju söt som sockervadd, så det är svårt att låta bli. En liten bildkavalkad:

Galaxens minsta kisse, som vågar sig fram för att nosa på mig. Detta var en av de första kvällarna, och vi var fortfarande lite läskiga. Därför blev jag så himlahimla glad när han vågade sig fram.


Sedan somnade han såhär. Helt allvarligt. Förstår inte riktigt hur det kan vara skönt. Fast om man är riktigt trött går väl till och med ansikte-axel varianten an.


Han fick syn på sig själv i webcamen och bestämde sig för att attackera sig själv. Jag fick en svans-mustach på köpet.


Och såhär tigger han uppmärksamhet. Sätter sig demonstrativt på mitt tangentbord, framför skärmen och stirrar ut mig. "Titta på mig. Titta på MIG! TITTA PÅ MIG DÅÅ!" Så söt.


Här ska hela familjen titta på svt-play. Synd bara att det är så svårt att se något bakom en katt.


Här sitter vi och kvällsfilosorerar, dricker te (japp, Sture dricker te, fast bara om det är mjölk i) och skriver synopsis.
Som taget ur en Astrid Lindgren saga.
"Du och jag, Jennifer."
"Du och jag, Sture."
(min knäppa tröja är min pyjamas, jag målade den för x antal år sedan tillsammans med galaxens bästa Jenny)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag ÄLSKAR din tröja! Och Sture! Och finfina Johniffer.

2011-03-25 @ 22:03:48
URL: http://jennyaliskt.blogg.se/
Postat av: Madeleine

vilken söt liten familj!

2011-03-26 @ 08:54:40
URL: http://bonjourvintage.wordpress.com/
Postat av: Rebecca

Ni är så söta! Fler bildkavalkader önskas! :)

2011-03-27 @ 10:14:29
URL: http://hallonsemla.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0