julskyltning, snö och mat

Här kommer lite bilder från den senaste veckan.




Den första advent kikade jag och John på julskyltningen. Vi köpte julté, såg läskiga människor i skyltfönster och pussades i snöstormen. Mysigt.



Tre kvällsmys. Adventsfika och tisdagsmys. Varma mackor med fetaost, vanlig ost, tomat och ruccola i hemagjord dressing, det är sånt som min allra finaste päslmössa lagar till mig när jag är alldeles för trött för att resa mig från soffan. Fint och supergott.


En dag när jag vaknade och kikade ut genom fönstret såg det ut såhär utanför. Sol och snöfall, samtidigt. Måste vara det finaste vintervädret, som om det regnar glitter.


Så jag bestämde mig för en promenad runt Trummen. Det var mysigt, och skönt (men lite väl kallt med en timmes promenad i 10 minus).


En torsdagsfrukost (fast för mig som redan varit uppe i ett antal timmar blev det lunch) som världens mysigaste person gjorde.


Här är han. Världens bästa. När han säger "hej". Nyvaken och nystukad (en ledsen högerfot), och världens bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0