en tisdag

Jag åkte hem till landet och skogen i helgen, för jag behövde måla en hylla och pussa på mina fina hästar.


När jag vaknade igår var hela världen täckt av gnistrande frost.


Himlen var helt galet fin med fjäder-moln.


Hugo som övernattat i höet på logen sprang fram och sa godmorgon.



Jag gav mina fina (och närgågna) hästar frukost. Fanta matchade frosten på marken med lite frost i manen. Fint!



Våra kor och de blyga kalvarna var också hungriga på frukost. Kor är så fina när de äter för de står i en enda hög och samsas, det ser så himla mysigt ut.





Fåglarna fick också lite mat.


När alla fått mat letade jag fram de här gamla blomlådorna. De skulle nämligen målas om och få flytta in hos mig och John. Det var superpilligt att måla, det tog ungefär en halv evighet, så jag blev bara klar med en. Den fick bli rosa. Den andra blir nog mintgrön. Kommer passa finfint i lägenheten.


På eftermiddagen åkte jag in till Växjö, för vi repar nämligen med bandet på tisdagkvällar. Här är vi i Kalmar och vi har precis fått reda på att vi gått vidare till distriktsfinalen i rockkarusellen! (Vi spelar pop och är ganska superglada, klicka på bilden för att lyssna!)


Såhär ser John ut när vi diskuterar låtar och melodislingor (just här pratade vi om en låt som handlar om en liten vampyrblåval).


DN! Han är nog världens bästa saxofonist och vet ungefär allt om allting. Superbra när man går och funderar på knepiga saker, så kommer DN och föklarar.


I replokalen står en massa orglar, och Ubbe (vår trummis) spelade medan vi pratade.


När vi kom hem kröp jag och John ner under täcket, åt popcorn och kollade på bästa Anders & Måns. Fin tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0