julmarknad

Igår var jag och John på julmarknaden i Huseby tillsammans med min syster och min mamma. Så himla mysigt. Det är massa god mat, glögg och fint hantverk överallt.


Som flytande eld.


Det är tända ljus och julgranar längs med vägarna. Superfint. Och superjuligt.




Inne i hantverksbodarna hittade vi mysiga tekannor i pastelliga färger, hundratusen tomtar och en fiffig gammal cykel i taket.


Sedan gick vi till slottet.


Där bakar de polkagrisar i källaren och man får smaka på varma, nybakta polkagrisar. Jag köpte en strut att ta med hem. Galet mysigt.


I ett växthus hittade vi en djungel av enorma aloe vera plantor och en överexponerad pojkvän luktade på blommor.


Så himla fint.

Det var galet mycket folk i matbodarna, så jag kom inte riktigt intill för att ta bilder. John och jag fick i alla fall 2 flaskor glögg och 12 flaskor enbärsmust med oss hem. Fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0