Los Angeles, del fyra - Hearst Castle

En dag bestämde vi oss för att besöka ett slott som vi hade hört var fint. Vi tog bilen förbi Santa Barabara och besökte Hearst Castle.


Kustvägen var helt galet fin.


Spännande blommor vi hittade vid en mack där vi stannade och köpte reseproviant. Här såg vi också vår andra kolibri, men den fastnade aldrig på bild.




När vi kom fram blev vi förföljda av hungriga fåglar.



Vi åkte ner till stranden medan vi väntade på att rundturen skulle börja.




Så himla fin strand.



En strandad sjöstjärna som tidvattnet spolat upp och någon anemon (?) av något slag.



Efter en timme startade rundturen. Här är vi vid den helt fantastiskt fina poolen utanför slottet.



Tänk att vakna upp till denna utsikten varje dag.


Inuti fanns det fantastiskt fina tak.


Och mängder av vackra tyger.


Ett eget bibliotek hade inte varit fel.


Fina lampor och mäktiga eldstäder fanns det också gott om.


En häst med människoögon. Lite läskig, jag hade nog inte vågat ha den ovanför mig när jag sov.


Hela rundturen avslutades vid det romerska badet. Bottnen på bassängen var belagd med mönster i 24karat guld, helt knäppt. Fin dag och makalöst fint slott.

Kommentarer
Postat av: helan

du har ju alltid varit bra på att fota.. men jisses vad bra dina bilder blir nu för tiden!! Stor kram till dig

2011-01-20 @ 10:21:38
Postat av: jennifer

Åh, tack så mycket min fina. Jag saknar dig!

2011-01-20 @ 11:27:13
URL: http://vimmelkantig.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0