Los Angeles, del sju - Staples Center + LA Zoo

Jag är galet långsam med bilderna från Los Angeles, men jag har så mycket annat att pyssla med. Här är i alla fall näst sista delen av vår resa:


En kväll var vi och tittade på en NHL-match på Staples Center. Min familj är hockeygalen (alla utom jag och mamma ungefär) så det var ett måste. LA Kings mötte Chicago Blackhawks.


Min glada pappa (+suddiga mamma och syster) innan match.


Det var galet mycket folk.


Så var matchen igång. Det var ungefär precis som det ser ut på film, folk skriker och hejar tills öronen gör ont. I stället för ismaskin hade de unga tjejer i push up och magtröja som skrapade isen. Hemmalagets maskot sprang runt och hällde popcorn över bortalagets supportrar. Knäppt, men underhållande.



I pausen hade de häftiga ljusshower och folk tävlade om en bil i "hela havet stormar".


Chicago Blackhawks vann efter en jämn och faktiskt väldigt spännande match.

En annan dag var vi på Los Angeles Zoo.






Innan tyckte jag att flamingos var lite magiska sådär, men efter att ha sett dem här upplever jag bara dem som hotfulla och lite läskiga. Fortfarande lika vackra, men charmen försvann när de slogs och bråkade. Synd, de är ju så fina egentligen.











Girafferna var mina favoriter, de hade grävt ur deras inhängnad så besökarna stod i ögonhöjd med dem. Väldigt mäktigt, och så kan man ju inte annat än älska deras galna tungor och beslöjande ögonfransar.






Tigrar har lite större tassar än min fina John.







Inne på området såg vi förutom en massa inhägnade djur också ett dussin vilda kolibrier. Jag lyckades fånga en av dem på bild. Himla fina (och snabba) små varelser.

Kommentarer
Postat av: Lisa

söta djur hihi!

2011-03-08 @ 12:03:16
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0