pasta med räkor

Igår lagade jag en supergod, och superlätt pasta. Jag tänkte dela med mig av receptet. Bra va?


Ungefär det här behöver du: 1kg handpillade räkor, 1 vitlök, färsk basilika, 2dl lätt cremé fraiche, cayennepeppar, pasta och olivolja.


Skala och skiva vitlöken i tunna skivor. Stek dem knapriga i olivoljan.


Koka en pasta du gillar. Jag tog tagiatelle.


När vitlöken är färdig häller du på cremé fraiche och basilika.


När pastan kokat klart; spara 1 dl av kokvattnet och blanda med cremé fraichen.


I med cayennepeppar, lite salt och peppar. Låt det koka upp.


När det kokat ett tag, åker räkorna i.


Smyg till den nyfikna katten en liten räka.


Klart att äta!

Kommentarer
Postat av: lisa

måste testa att laga åh gott. men hur gör man för att räkorna typ inte ska bli sega? jag gjorde sån sås en gång och räkorna blev lite sega. gud haha. kände mig lite dålig då ;P

2011-03-24 @ 01:45:25
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: lisa

jaha nu läste jag! det var jag som gjorde fel sist jag gjorde det alltså. gud radera min dåliga kommentar. jag får det att låta som att jag är sämst på matlagning :(

2011-03-24 @ 01:46:15
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0